Mesto Trebišov sa zapojilo do portálu Odkazprestarostu.sk
07.03.2016
Mesto Trebišov sa pondelok 7. marca 2016 zapojilo do portálu Odkazprestarostu.sk, ktorý umožňuje obyvateľom a návštevníkom mesta nahlásiť problémy, ktoré ich trápia, a to jednoducho a rýchlo. Podnety môžu občania posielať buď z webovej stránky www.odkazprestarostu.sk alebo priamo z mobilného telefónu, prostredníctvom aplikácií pre operačné systémy Android, iOS a Windows Phone. Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií (napr. životné prostredie, parkovanie áut,...), určiť ulicu, kde sa podnet nachádza a vložiť fotografiu, ktorá daný problém dokumentuje.
Po potvrdení podnetu administrátorom portálu nasleduje jeho odoslanie samospráve. O odoslaní podnetu zadávateľa portál informuje prostredníctvom e-mailovej notifikácie. Po zverejnení podnetu samospráva odpovie, či a ako ho bude riešiť. Ak mesto Trebišov nezašle prvú odpoveď do štrnástich dní od pridania podnetu, podnet je automaticky označený ako neriešený. Na druhej strane, mesto má možnosť uviesť, že podnet nepatrí do jeho kompetencie a je možné zmeniť zodpovednosť za jeho riešenie na iný subjekt.
Na Odkazprestarostu.sk je možné podnetom prideliť štyri statusy, a to zaslaný, v riešení, vyriešený a neriešený. Portál zároveň umožňuje obyvateľom o každom podnete slobodne diskutovať, hodnotiť, či je odpoveď samosprávy uspokojivá, pridávať komentáre a aktualizácie podnetov. Pomocou aktualizácie má užívateľ, ako aj všetci návštevníci portálu, možnosť zaslať dodatočné informácie o stave, či riešení podnetu. Odoslanie aktualizácie je možné priamo na portáli, alebo pomocou mobilnej aplikácie.
Okrem riešenia aktuálnych problémov obyvateľov mesta, portál pomáha zorientovať sa v kompetenciách samosprávy. Občania môžu sledovať pod každým podnetom komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú.