Peter Králik - V krajine
23.06.2020
Kedy: | 26. júna - 17. júla 2020 |
---|---|
Kde: | Koniareň - areál múzea |
Galéria KONIAREŇ - priestor pre súčasné umenie a Múzeum a Kultúrne centrum južného Zemplína pripravujú vernisáž výstavy Peter Králik, V krajine, ktorá sa uskutoční v Koniarni - priestore pre súčasné umenie, na Ul. M. R. Štefánika 257/65, Trebišov
Vernisáž: 26. 6. /piatok/ o 19:00 h
Trvanie výstavy: 26. 06. - 17. 7. 2020
koniarengallery.com
Výstavu podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.
Tlačová správa
Králik Peter /6. január 1981 v Michalovciach/
● Ateliér slobodnej kreativity 3D / Katedra výtvarných umení a intermédií Fakulty umení
Technickej univerzity v Košiciach (2000 – 2006); študijný pobyt: Accademia di Belle Arti, L’Aquilla, Taliansko (2003)
● venuje sa pedagogickej činnosti / riaditeľ Základnej umeleckej školy v Strážskom
● žije v Michalovciach / Topoľanoch
Peter Králik sa venuje vo svojej tvorbe predovšetkým maľbe, objektu, sochárstvu a inštalácii zasahujúcej do krajiny - Land-art. Tieto umelecké stratégie súvisia s jeho kľúčovým autorským konceptom Agro-artu, ktorý vytvorili ešte počas štúdii na Vysokej škole Fakulte výtvarných umení Technickej univerzity v Košiciach spoločne s Jánom Vasilkom – obaja strana železných. Obidvaja umelci s hravosťou, nadšením a tak trochu s zveličovaním prezentovali svoj manifest Strany železných na verejnosti už počas školských rokov. Koncept bol orientovaný na priemyselnú výrobu v oblasti poľnohospodárstva. Mladých umelcov fascinoval a ohúril svet mechanických strojov a ich stopy v poľnohospodárstve. Orná pôda a agronómia sa stala zdrojom inšpirácií.
Pre Petra Králika bola Strana železných inšpiračným odrazovým mostíkom k vlastnej interpretácií nového programu Agro-artu, s ktorým koncepčne narába aj v súčasnosti vo všetkých svojich vzájomné sa prelínajúcich aktivitách. Či už ide o vegetačné procesy rastu zasiatych rastlín, do ktorých autor vlastnou kreativitou a vstupovaním pretvára ich prirodzenú realitu, alebo o obhospodarovanú krajinu zemplínskej nížiny, ktorú stavia na piedestál umenia.
Chátrajúce stavby kedysi prosperujúcej agrárnej industrie, zabudnuté poľnohospodárske mechanizmy, opustené poľnohospodárske dvory, ich špecifická atmosféra je pre autora vizuálne neodolateľná a spúšťajúca v ňom nutkavé emócie, ktoré sa premieňajú na nové výtvarné inšpiračné programy, či koncepty Agroartu. Agro-art sa stáva doménou autorovej tvorby, jeho inšpiračným zdrojom pre všetky jeho aktivity v oblasti vizuálneho umenia. Tento solitérny koncept Petra Králika prináša pozitívny vklad do súčasného slovenského umenia s dôrazom na umenie v krajine, ktoré nie je príliš rozšírené na slovenskej výtvarnej scéne. Jeho tvorba má, preto výrazný jedinečný a originálny umelecký charakter.