Klientska zóna Esona - informačný systém evidencie odpadových nádob

V klientskej zóne informačného systému evidencie odpadových nádob Esona (ďalej len „klientska zóna“) si môže poplatník / zástupca (ďalej len „poplatník“) sledovať jednotlivé vývozy odpadových nádob, za ktoré platí miestny poplatok za komunálny odpad.

Pri jednotlivých vývozoch je možné sledovať:

  • adresu umiestnenia nádoby, 
  • dátum a čas vývozu nádoby,
  • polohu nádoby pri vývoze (zobrazenie polohy na mape mesta),
  • EČV zberového vozidla, ktoré nádobu vyviezlo,
  • vyvezenú hmotnosť odpadu.

Klientská zóna je dostupná pre poplatníkov v rodinných domoch.

Prevádzkovateľom informačného systému evidencie odpadových nádob Esona a klientskej zóny je spoločnosť MIM, s.r.o.

Klientska zóna je dostupná na internetovej stránke:

https://klient.esona.sk

Získanie prístupu do klientskej zóny prebieha v týchto krokoch:

  • Oznámenie e-mailovej adresy mestu.
  • Overenie e-mailovej adresy a jej zaevidovanie v informačnom systéme evidencie odpadových nádob.
  • Registrácia do klientskej zóny.

Oznámenie e-mailovej adresy

Pre získanie prístupu do klientskej zóny je potrebné, aby poplatník oznámil  mestu e-mailovú adresu, pod ktorou sa chce prihlasovať do klientskej zóny.

Poplatník môže e-mailovú adresu oznámiť:

  • písomne poštou alebo osobne na predpísanom tlačive „Oznámenie e-mailovej adresy“,
  • alebo elektronicky prostredníctvom webového formulára (informácie Vám budú doručené spolu s rozhodnutím na vyrubenie preddavku / poplatku za komunálny odpad na rok 2024).

Oznámenie e-mailovej adresy za účelom registrácie do klientskej zóny Esona

Overenie e-mailovej adresy

Overenie e-mailovej adresy prebieha v týchto krokoch:

  • Poplatníkovi bude na e-mailovú adresu, ktorú oznámil mestu, doručený e-mail na overenie e-mailovej adresy.
  • Poplatník overí e-mailovú adresu kliknutím na overovací odkaz uvedený v e-maile.
  • Po overení e-mailovej adresy bude poplatníkovi doručený e-mail s oznámením, že jeho e-mailová adresa bola overená a že bude zaevidovaná v informačnom systéme evidencie odpadových nádob.

Informácia o tom, že e-mailová adresa bola zaevidovaná a že sa poplatník môže registrovať do klientskej zóny bude oznámená e-mailom.

Registrácia do klientskej zóny

Registrácia prebieha v nasledujúcich krokoch:

  • Poplatník sa registruje do klientskej zóny na internetovej stránke https://klient.esona.sk kliknutím na tlačidlo „Registrovať“.
  • Po zobrazení formulára „Registrácia klienta“ poplatník zadá do políčka „prihlasovací email“ svoju e-mailovú adresu, ktorú oznámil mestu a udelí súhlas so spracovaním osobných údajov a formulár odošle kliknutím na tlačidlo „Odoslať“.
  • Po odoslaní formulára bude poplatníkovi na zadanú e-mailovú adresu doručený e-mail s požiadavkou na aktiváciu účtu v klientskej zóne.
  • Po kliknutí na odkaz pre aktiváciu sa zobrazí formulár pre nastavenie hesla.
  • Poplatník zadá 2x heslo, ktoré chce používať na prístup do klientskej zóny a úkon potvrdí stlačením tlačidla „Potvrdiť heslo“.
  • Po potvrdení sa zobrazí správa o dokončení registrácie a aktivácie účtu a že sa poplatník môže prihlásiť.

Podrobnejšie informácie o registrácií a používaní klientskej zóny sú uvedené v prílohe „Klientská zóna - Používateľská príručka pre poplatníkov“.

© 2024 MESTO TREBIŠOV