V klientskej zóne informačného systému evidencie odpadových nádob Esona (ďalej len „klientska zóna“) si môže poplatník / zástupca (ďalej len „poplatník“) sledovať jednotlivé vývozy odpadových nádob, za ktoré platí miestny poplatok za komunálny odpad.
Pri jednotlivých vývozoch je možné sledovať:
- adresu umiestnenia nádoby,
- dátum a čas vývozu nádoby,
- polohu nádoby pri vývoze (zobrazenie polohy na mape mesta),
- EČV zberového vozidla, ktoré nádobu vyviezlo,
- vyvezenú hmotnosť odpadu.
Klientská zóna je dostupná pre poplatníkov v rodinných domoch.
Prevádzkovateľom informačného systému evidencie odpadových nádob Esona a klientskej zóny je spoločnosť MIM, s.r.o.
Klientska zóna je dostupná na internetovej stránke:
Získanie prístupu do klientskej zóny prebieha v týchto krokoch:
- Oznámenie e-mailovej adresy mestu.
- Overenie e-mailovej adresy a jej zaevidovanie v informačnom systéme evidencie odpadových nádob.
- Registrácia do klientskej zóny.
Oznámenie e-mailovej adresy
Pre získanie prístupu do klientskej zóny je potrebné, aby poplatník oznámil mestu e-mailovú adresu, pod ktorou sa chce prihlasovať do klientskej zóny.
Poplatník môže e-mailovú adresu oznámiť:
- písomne poštou alebo osobne na predpísanom tlačive „Oznámenie e-mailovej adresy“,
- alebo elektronicky prostredníctvom webového formulára (informácie Vám budú doručené spolu s rozhodnutím na vyrubenie preddavku / poplatku za komunálny odpad na rok 2024).
Overenie e-mailovej adresy
Overenie e-mailovej adresy prebieha v týchto krokoch:
- Poplatníkovi bude na e-mailovú adresu, ktorú oznámil mestu, doručený e-mail na overenie e-mailovej adresy.
- Poplatník overí e-mailovú adresu kliknutím na overovací odkaz uvedený v e-maile.
- Po overení e-mailovej adresy bude poplatníkovi doručený e-mail s oznámením, že jeho e-mailová adresa bola overená a že bude zaevidovaná v informačnom systéme evidencie odpadových nádob.
Informácia o tom, že e-mailová adresa bola zaevidovaná a že sa poplatník môže registrovať do klientskej zóny bude oznámená e-mailom.
Registrácia do klientskej zóny
Registrácia prebieha v nasledujúcich krokoch:
- Poplatník sa registruje do klientskej zóny na internetovej stránke https://klient.esona.sk kliknutím na tlačidlo „Registrovať“.
- Po zobrazení formulára „Registrácia klienta“ poplatník zadá do políčka „prihlasovací email“ svoju e-mailovú adresu, ktorú oznámil mestu a udelí súhlas so spracovaním osobných údajov a formulár odošle kliknutím na tlačidlo „Odoslať“.
- Po odoslaní formulára bude poplatníkovi na zadanú e-mailovú adresu doručený e-mail s požiadavkou na aktiváciu účtu v klientskej zóne.
- Po kliknutí na odkaz pre aktiváciu sa zobrazí formulár pre nastavenie hesla.
- Poplatník zadá 2x heslo, ktoré chce používať na prístup do klientskej zóny a úkon potvrdí stlačením tlačidla „Potvrdiť heslo“.
- Po potvrdení sa zobrazí správa o dokončení registrácie a aktivácie účtu a že sa poplatník môže prihlásiť.
Podrobnejšie informácie o registrácií a používaní klientskej zóny sú uvedené v prílohe „Klientská zóna - Používateľská príručka pre poplatníkov“.